KOMPLEKSOWY PROGRAM
SZKOLENIOWO – ROZWOJOWY
Przedstawiamy unikalny, kompleksowy program rozwojowy dla przedsiębiorstw oraz instytucji. To sprawdzone zestawienie kilku form edukacyjno-rozwojowych. Dzięki prowadzonej w początkowym etapie analizie postaw i zachowań, licznym rozmowom i obserwacjom prowadzi do diagnozy sytuacji w organizacji oraz określenia faktycznych potrzeb rozwojowych pracownikom. Dopiero na tej podstawie powstaje koncepcja i propozycja programu obejmującego cykl szkoleń, program e-learningowy oraz harmonogram sesji coachingowych. Całość prowadzi do widocznej zmiany postaw i zachowań, poprawy komunikacji w zespole oraz podniesienia kompetencji pracowników.
CELE PROGRAMU
Głównym celem programu jest rozwój kompetencji pracowników oraz zmiana ich postaw w kierunku poprawy zaangażowania, lepszej efektywności pracy a także usprawnienia komunikacji w zespole. Celem nadrzędnym jest zaplanowanie i wdrożenie przez pracowników oraz menadżerów konkretnej pożądanej zmiany.
ETAPY
PROGRAMU
Pierwszy etap programu stanowi wnikliwa analiza sytuacji Klienta, ocena kompetencji pracowników, diagnoza potrzeb szkoleniowych i rozwojowych ludzi a także niezwykle istotna identyfikacja problemów komunikacyjnych w zespole. W oparciu o wyniki analizy powstaje indywidualna koncepcja programu szkoleniowo-rozwojowego zawierająca: tematykę i harmonogram szkoleń stacjonarnych, program e-learningowy oraz harmonogram sesji coachingowych. Na zakończenie pełnego programu powstaje szczegółowy raport zawierający wyniki analiz i obserwacji trenera ze wszystkich etapów, wnioski i zalecenia rozwojowe. Całość omawiana jest z Zarządem.
ANALIZA
– Omówienie sytuacji Klienta
– Analiza zachowań i postaw
– Ocena kompetencji
– Wywiady z pracownikami
DIAGNOZA
– Identyfikacja problemów komunikacyjnych
– Diagnoza potrzeb szkoleniowych i rozwojowych
– Ocena poziomu zaangażowania i gotowości do zmiany
– Feedback
KONCEPCJA PROGRAMU
– Cele i założenia programu
– Harmonogram i zakres tematyczny szkoleń oraz treningów indywidualnych
– Program e-learningu
– Harmonogram sesji coachingowych
SZKOLENIA I TRENINGI INDYWIDUALNE
– Tematyka wynikająca z diagnozy oraz potrzeb
– Forma zajęć dopasowana do specyfiki grupy oraz celów szkoleniowych
– Nastawienie na interakcję, autoanalizę i integrację grupy
E-LEARNING
– Utrwalenie i sprawdzenie wiedzy pozyskanej na szkoleniach
– Pogłębienie materiału
– Realizacja ćwiczeń wdrożeniowych
– Komunikacja z trenerem
– Wymiana doświadczeń przez uczestników
COACHING BIZNESOWY
– Określenie celu rozwojowego dla pracownika (spotkanie trójstronne)
– Peprowadzenie minium 6 sesji cochingowych z Klientem co 1,5 do 2 tygodni
– Sesje prowadzone z godnie z kodeksem etyki ICF
RAPORT PODSUMOWUJĄCY
– Zawiera informacje z obserwacji i analiz prowadzonych przez trenera
– Przedstawia wyniki oceny kompetencji, analizy zachowań i postaw oraz udzielonego feedbacku
– Prezentuje wnioski z obserwacji i postępów pracowników w trakcie szkoleń
– Przedstawia główne wnioski z procesu coachingowego
– Prezentuje zalecenia i wskazówki rozwojowe trenera oraz wszelkie cenne spostrzeżenia dla organizacji
EFEKTY PROGRAMU
- Wzrost poziomu kompetencji Klienta i rozwój pożądanych umiejętności
- Poprawa relacji z otoczeniem
- Podniesienie samooceny Klienta
- Wzrost satysfakcji z pracy oraz w życiu prywatnym
- Wyższy poziom samoświadomości i autorefleksji
- Widoczny postęp w rozwoju i we wdrażaniu pożądanych zmian
- Podniesienie efektywności i lepsza organizacja pracy oraz dnia codziennego.
SYTUACJE KIEDY WARTO WDROŻYĆ PROGRAM?
- Wyraźne luki kompetencyjne
- Brak pożądanych przez Klienta umiejętności
- Spadek lub słaba efektywność w pracy
- Niska samoocena i brak pewności siebie
- Problemy z motywacją
- Problemy komunikacyjne i konflikty
- Słaba organizacja czasu
- Wypalenie zawodowe
- Niesatysfakcjonująca praca lub jej brak
- Dotychczasowe szkolenia nie trafiły w potrzeby Klienta lub były nieskuteczne
- Klient nie robi postępów, mimo korzystania z wielu form edukacyjnych i rozwojowych.
Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych
programach szkoleniowo – rozwojowych?
WYPEŁNIJ FORMULARZ KONTAKTOWY